02 October 2013

Review: Nature Republic Snail Therapy BB Cream SPF 30 PA++

Meet you again ladies!

Now, I would like to do another BB cream review. This product is still hot and hope you are not get bored at all. So, the product that I'd like to review is Nature Republic Snail Therapy 50 BB Cream SPF 30 PA++. I got this from my office mate in sample sachet package. I think there are few reviews about this product in Indonesia. 


The package is very thin and contains less than 3ml. It can be used only for 2 times application. Yet, because of the sachet form, I have to very careful treating the remains cream to avoid it being spoiled. This BB cream contains snails mucus extract as the main ingredients which is claimed has several benefit for skin, such as:

  • skin brightening
  • coverage
  • reduce wrinkles
  • skin whitening





The liquid comes with medium-fair shade and a bit runny. It is very easy to apply and quickly absorbed into the skin, and also easily blend. The shade also quickly match with my skin tone in a short time. You can see my face before and after applying this BB cream.


I didn't put any powder to see the real staying power

The left picture is my bare face condition. Its very terrible >.< so many blemishes and large pores.  That's why as my previous post, I stop wearing heavy make-up for a while and focus with skin care and treatment. I wanna have my skin as smooth as the Korean celebrity as well! 

Ok, back to the main topic. The coverage of the BB cream is sheer-medium. Not really conceal my blemishes. 

The oil control and staying power is pretty good. I have no complains about that. The picture below was taken during lunch time, about 4 hours after applying the product. As you can see, my face turned a bit dewy look. I forgot to take picture at the evening, but as I could remember, my face didn't look much greasy. 


Last, the real size of Snail Therapy is 40 ml and already has sponge attached as the applicator. But, the price is pricey for me around IDR 275-300K depends on where you buy it. The snail therapy is suitable for all skin types and colors.

Picture credit: koreabuys.com


SUMMARY



With love,
 photo Signature_zpsdc42d1b3.png

13 comments:

  1. Replies
    1. Kamu pake juga ya? Di aku agak kurang mgkn krn blemishnya ya ><

      Delete
  2. nice3 review
    btw, aku lg adain giveaway.

    http://goodluckladies.blogspot.com/2013/10/cutie-bunnys-giveaway-sk-ii-facial.html

    xixi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  3. AKu jg pernah dapet yg sachet dikasi temenku. Cocok bgt di muka ku yg berminyak dan jerawatan. Bener2 ngecover tanpa bikin jerawat baru. Tp udah abis dan skrg bingung nyari dimana. Ada yg bs kasi link?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, sekarang produk ini dijual di Beauty in U Store di MOI, kalau sempat bisa mampir :)

      Delete
  4. Hai mellisa..aq jg bru coba pke BB snail creamnya krna dpt samplenya hehehe
    Tp bingung..pkenya itu pagi n malem atau pagi/malem saja
    Share infonya yaa..thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Nia, biasanya sih aku pakai krim begini di pagi hari sebelum beraktivitas atau saat mau pergi pesta hehe

      Delete
  5. info aja,kmaren aku smpet liat di metro TA :)

    ReplyDelete
  6. Hi guys, sorry spamming...
    Aku ada beli produk ini asli n 100% baru dr korea, sayangnya aku salah beli yang aku mau, n mau aku jual rugi...
    Ad yang berminat beli?
    Nature Republic Snail BB Cream #1

    ReplyDelete
    Replies
    1. hiii aku juga kmaren beli nitip temen tapi salah nomer dia beliin aku nomer 2. aku maunya nomer 1. mau barter gak? ada WA ato line? Lineku: mm14_Arini

      Delete
  7. Aku mau pake. Belinya di mana ya... lokasi medan

    ReplyDelete
  8. Aku mau pake. Belinya di mana ya... lokasi medan

    ReplyDelete

Thank you for reading my articles. I will be glad if you would like to write some comments below. I open to any advises and critics to improve this blog or content.

To get updated with my response of your comment, just simply click 'NOTIFY ME' on the bottom-right corner of the comment box.